Περνούν τα χρόνια και οι Καιροί ''ου μενετοί'', κι εμείς δεν ξέρουμε ποιο είναι το αύριο που κρύβει μέσα του το πεπρωμένο μας



Χ.Παϊζης

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΕΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΛΑΒΕΙΣ





Σήμερα το πρωί μίλαγα με έναν καλό φίλο και συζητήσαμε για την έννοια του ‘’δωρεάν’’ .
Τι είναι , τι πρέπει να είναι , και τι αποτελέσματα έχει αυτό το ‘’δωρεάν’’.

Το θεώρησα πολύ ενδιαφέρων σαν θέμα σκέφτηκα, όσο μπορώ να σκεφτώ, μιας και ο Ερμής που έχω δεν με βοηθά, είναι λίγο χαζός. Ναι έτσι με είχε χαρακτηρίσει μια συμμαθήτρια μου ηλίθια και χαζή…….

Δωρεάν είναι κάτι που σου δίνει  ο άλλος χωρίς να περιμένει ανταμοιβή.

Δωρεάν σου  δίνει το σύμπαν την ζωή… δωρεάν σου παρέχει τη δυνατότητα να εξελιχθείς σαν ψυχή. Δωρεάν χαρίζεις ένα γλειφιτζούρι σε ένα μικρό παΐδι δωρεάν δίνεις ένα φιλί στον αγαπημένο σου, δωρεάν προσφέρεις ένα χαμόγελο σε κάποιον που το έχει ανάγκη, ακόμα και στον ίδιο σου τον εαυτό.  Το ότι για να αποκτήσεις  το υλικό αγαθό έδωσες κάποιο αντίτιμο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να να ζητήσεις και ανταμοιβή……… θα πρόσφερες  σε ένα μικρό παΐδι γλειφιτζούρι και θα του ζητούσες μετά λεφτά?

Έτσι είναι κάπως και με τη γνώση, όχι την επιφανειακή αυτή που την αποκτάμε για να κάνουμε τον έξυπνο και τον ανώτερο από τους άλλους.

Μιλάμε για τη βαθιά γνώση, αυτή που λίγοι την κατέχουν και μπορούν να την προσφέρουν απλόχερα χωρίς να περιμένουν κανένα αντάλλαγμα. Αυτή η γνώση τους δόθηκε  ΔΩΡΕΑΝ από το σύμπαν δεν την διαβάσαν σε κανένα βιβλίο.

Ο παππούς μου ήταν ένας αγράμματος άνθρωπος, πολέμησε στον πόλεμο του 1940, μου μιλούσε για τις εμπειρίες του, για το άλογο που είχε, για αυτά που είχε ζήσει, και εγώ τον άκουγα…… και το μυαλό μου γέμιζε εικόνες ,  ταξίδευα μέσα από τα λόγια του ….δωρεάν.

Κάποια στιγμή στη ζωή μου αντιμετώπισα όπως όλοι μας οικονομικές δυσκολίες .Έπρεπε να σταματήσω  τα μαθήματα μου . ο  ΔΑΣΚΑΛΟΣ μας μου απαγόρευσε να ξαναπατήσω σε μάθημα του, εάν πληρώσω.

Η οδηγία που μου έδωσε ήταν σαφέστατη:  Εάν ξαναδώσεις λεφτά, μην ξανάρθεις. Αν δεν ξανάρθεις, ξεγράψαμε από Δάσκαλο.

Ήμουν από τους τυχερούς ανθρώπους που πήρα δωρεάν γνώση και  από αυτούς που έδωσαν  δωρεάν γνώση στους άλλους, άσχετος αν η γνώση ήταν τις ίδιας ποιότητας, κατώτερης η ανώτερης.
Αυτό δεν είμαι εγώ το κατάλληλο άτομο που θα το κρίνω.

Το μόνο που έμαθα στα σαράντα μου χρόνια είναι:
ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΛΑΒΕΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου